Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak izle

 Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak (Altyazılı) İzle

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak Film Bilgileri

Vizyon Tarihi: 22 Kasım 2013
Yapımı : 2013 – ABD
Tür : Bilim Kurgu , Aksiyon , Macera
Süre: 146 Dak.
Yönetmen : Francis Lawrence
Oyuncular : Jennifer Lawrence , Josh Hutcherson , Elizabeth Banks , Liam Hemsworth , Woody Harrelson
Senaryo : Simon Beaufoy , Michael Arndt
Yapımcı : Suzanne Collins , Nina Jacobson

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak Konusu

Katniss Everdeen’in Peeta Mellark ile beraber 74. Geleneksel Açlık Oyunları’nı kazanmalarıyla beraber emniyetli bir biçimde eve dönmeleriyle başlıyor. Elde Etmek , geriye dönüp ailelerini ve yakın arkadaşlarını bırakmaları ve Yengi Turu’nu gerçekleştirmeleri manasına geliyor. Katniss’in bir isyanın patlamak üzere olduğunu hissetmesinin yanısıra; Capitol, Başkan Snow 75. Geleneksel Açlık Oyunları’nı (Çeyrek Asır Oyunları) hazırlarken hâlâ denetimi elde tutuyor – ancak bu oyun, Panem’i sonsuza kadar değiştirecek.

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak Film Eleştirisi

Açlık Oyunları: Ateşi Yakalamak, kuvvetli ve hayrete düşürücü konusuna kıyasla çok güçsüz ve korkak bulduğum önce Açlık Oyunları’ndan hemen sonra seri için büyük bir gelişimi temsil etmekte . İlk filmi ne civarında soğuk bir tepkiyle hatırlasam ve ‘en azından Twilight civarında güzel olmayan değildi’ desem de bu materyali 12-16 yaş arası marketi hedef alan ‘Young Adult’ standartlarına uyarlamanın ne civarında zor olmuş olabileceğini anlıyorum.

Suzanne Collins’in yazdığı Young Adult kitap serisini okumadım ancak okuyanlardan öğrendiğime yönelik kitaplar, film versiyonundan ek olarak kuvvetli ve ek olarak kızgın bir yaklaşıma sahipmiş. Ancak amaç distopik bir gelecekte despot yönetimin her yıl bir grup çocuğu bir arenada birbirlerini öldürmeye zorlaması ve bu olayı televizyonda aktif göstermesi çevresinde meydana iştirak eden bir hikayeyi 13 yaş sınırlı bir ortaokul sınıfı filmine adapte etmek olduğunda, hikayede organik olarak oluşabilecek şiddet ve yetki karşıtlığını kesmek mecburi oldu .

İşte bu sebeple neredeyse benzer konuya sahip kalan Battle Royale’ın romanı ve film uyarlaması, ana karakterlerin ortaokul yaşında olduklarını umursamayarak bu tür bilim-kurgusal bir vaziyette oluşabilecek doğru şiddeti gösterip bariz bir şekilde 18 yaş sınırlı bir şiddet sunuysilahlı kuvvetler. (Suzanne Collins Açlık Oyunları’nı yazarken Battle Royale’i hiç duymadığını ifade etti ama içimden belli bir süre da ‘yemezler’ demek geliyor düpedüz.)

Açlık Oyunları‘nı izledikten hemen sonra kendime ‘nerede geçmişin asi gençliği?’ deyip neredeyse sonra antidoksan misali Battle Royale’i yine izlemiştim. İşte bu sebeple üçlemenin iki. bölümü kalan Açlık Oyunları: Ateşi Yakalamak’ın basın gösterimine ilgisizlikle girdim ancak düpedüz önce filme oranla ne civarında oldukça başarılı olduğuna şaşırarak çıktım. 2. filmin başlangıcı önce filmin bıraktığı narin havayı dağıtmak için elinden geleni yapıyor. Peeta Mellark (Josh Hutcherson) ile bir bir önceki yılın Açlık Oyunları’nı kazanmış kalan Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence), onlarca genci öldürmekten yakınan, despot otoriteye nefret kusan, önce filmde görünmeyen asi bir enerjiye sahip.

Katniss’in toplumda yarattığı devrim ümitlerini kesmek talep eden , Donald Sutherland’in uslu bir şeytanlıkla canlandırdığı Başkanımız Snow ( aslına bakarsanız diktatör demek gerekli ) Katniss ve Peeta’nın 12 mıntıka içerisinde tur yapıp otoriteyi öven konuşmalar yapmalarını emreder. Peeta ve Katniss onay etmezlerse Snow ikisinin de ailelerini öldürecektir. Katniss ve Peeta, kendilerine verilen senaryoyu reddedip halka umut verici konuşmalar yapınca topluluk otoriteye karşı iyice ayaklanır. Snow ve yepyeni Açlık Oyunları yönetmeni, Philip Seymour Hoffman’ın canlandırdığı Plutarch Heavensbee (Suzanne Collins bu isimleri nereden buluyor?), halkı Katniss’e karşı döndürmek için dahi bir plan kurarlar.

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak izle‘ın en büyük kozlarından biri Quarterquell adı verilen yepyeni oyunlara başlamadan önce önce hikayenin yarattığı dünyayı ek olarak üç boyutlu bir şekilde tasvir etmek için çok gün ayırması. Seyirci filmin önce yarısının aksiyon adına karakter ve dünya yaratımına odaklanmasından sıkılabilir belli bir süre belki ama Ateşi Yakalamak’ın senaryosu, başkentte hayatını sürdüren zenginlerin serveti ve öte 12 bölgenin fakirliği arasındaki farkı göstermekten kaçınmıyor. Filmin en güzel sahnelerinden biri başkanın partisine dahil kalan Katniss ve Peeta’nın öte bölgeler açlıktan ölürken ek olarak çok yiyebilmek için kusturan bir alkol içen zenginlerden iğrenmelerini gösteriyor.

Sıra Açlık Oyunları‘nın kendisine geldiğinde yönetmenlik görevini Gary Ross’tan alan Francis Lawrence, Ross’un filmi 13 yaş sınırlı tutmak için kuvvetli sahnelerde kamerayı şuursuzca sallayan stili adına duyarlı kadraj ve koreografiye önem verici bir görüntü mimari yaratıyor. Ek Olarak hikayenin Kolay vefat sahneleri adına stratejiye önem verici , oyunların altındaki gizemi hamle adım seyirciye aktaran yapısı çok ek olarak ilginç kanımca, bilhassa bu seferki oyunun sürpriz sonunu akla getirirsek.

Açlık Oyunları: Ateşi Yakalamak, üçlemenin güçsüz önce bölümü ve umuyoruz ki kuvvetli olacak finali aralarında harika bir köprü yaratıyor. Ek Olarak ülkemiz’nin kargaşa dolu şu günlerinde, gençlerimiz için gücünü kötülüğe kullanan otoriteye karşı gelmeyi destekleyen hikayelere ihtiyacımız var.

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak filmini izlemek için www.filmizleburada.com/aclik-oyunlari-2-atesi-yakalamak-altyazili-film-izle/

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak Film yorumları

“GERÇEK DÜŞMANININ KİM OLDUĞUNU UNUTMA.” The Hunger Games’i önce gördüğümde yorum yapan her biri bir sürü iyi olacak, kitapları mükemmeldi filmi de mükemmel olacak diysilahlı kuvvetler. o civarı bir sürü övgü vardı ki bir sürü heyecan ediyordum bu eseri. doğum günümde de arkadaşımın bana bu seriyi ödül etmesiyle serinin fanı oldum. hiç bir biçimde kitap okuma alışkanlığı olmayan ben, tüm kitapları aşağı yukarı 3 haftada bitirdim. ciddi anlamda müthişti, abartıldığı civarı aynı zamanda. filmi gösterime girdiğinde kitabı okumayan vatandaşlar amaçlı “adaptasyon” problemi olmuştu. filmin bir sürü çabuk ilerlediğini ve olayların her biri biliyormuşcasına ilerlemesinden şikayetçi olanlar vardı. benim düşünceme göre haklılardı ben önce filmi bir sürü seviyorum ama kitabını okumayanlar amaçlı her şey bir sürü çabuk ilerlediğini olanları söylemek gerekli. The Catching Fire’a yapılmış bulunan neredeyse tüm yorumları okudum. yorumların büyük çoğunluğu pozitif yönde. IMDb puanı da 2 defa yükselince beklentim artmıştı elbette ki. esasen The Hunger Games serisinde de en sevdiğim kitap Catching Fire’dır. Francis Lawrence’a ciddi anlamda bir sürü teşekkür ediyorum önümüze mükemmel bir aynı ritimde devam filmi çıkarttığı amaçlı. önce filmden dahi daha güzeldi. o efektler, olayların akışı, arena.. kitaptaki her şey yoktu elbette ki ama çekilen her oyun alanı/sahne birebir uyumluydu kitaptakiyle. Jennifer Lawrence’ın Oscar alması bir takım vatandaşlar aracılığıyla eleştirilse de bu filmde mükemmel bir oyuncu olduğunu fazlasıyla kanıtladı. o masum ama bir o civarı sinir dolu bakışları gözümün önünden geçmiyor halen. geç olmadan gidin sinemada izleyin dostlar. gelmiş geçmiş en harika aynı ritimde devam filmlerinden biri olmuş Catching Fire. bilmeyenler amaçlı 3. film; Mockingjay 2 kısımdan oluşacak ve birer yıl arayla gösterime girecek. Johanna, Finnick, Gale, Peeta ve tabiki ki Katniss’iyle mükemmeldi her şey. teşekkürler Francis Lawrence, teşekkürler Suzanne Collins! 10

Kitap uyarlamaları çoğunlukla kitaptaki derinliği yansıtamıyor ancak bu biçimde bir beklentiye girmemekte gerekmektedir. Eninde bitiminde 2-3 saate koskoca kitabı sığdırmak olanaksız . Kitabı okumadım ama film ciddi anlamda sürükleyici ve her bakımdan oldukça başarılı (oyunculuk, efektler). Sinemada izlenmesi gerekli gelen bir film. Film süresince gerilimi seziyorsunuz. Bir eksiği oyunların belli bir süre çabuk bir biçimde geçilmesi idi veya bana öyle geldi. 8.5/10

Kitapları okuyup da seriyi takip edenlerdenim.Tabiki ki gerek serinin bir.filmi gerekse 2.filmi kitapları civarı mükemmel olamaz.Eğer önce film tarafından beklentim büyükken öyle ki çöküntüye uğramış benzeri oldum, kitabı okuyanlardan da yarısından fazlasının beğendiğini sanmıyorum bir.filmi.Her neyse acemilik geride kaldı.Serinin 2.filminin de -bir.filmden hemen ardından- şüphesiz harika olacağına inanmadığım takdirde sadece Johanna ve Wiress karakterler,ni bir sürü sevdiğim ve görmek istediğim amaçlı gittim filme ve netice ; Tebrikler 🙂 Hiç beğeneceğimi ummadığım takdirde 2.filmde bizzat kendilerini göstermelerine sevindim. Tek Johanna karakterini bir sürü seven biri olarak kitabı okumayanların filmde Johanna’nın berbat olduğunu dusunebılırler ki oyle biri degil, yalnızca filmde bunu cok tam olarak yansıtmamıslar. 3.filmi sabırsızlıkla beklıyorum. [8/10]

Film süresince tansiyonu üst düzeyde tutmayı başaran serinin 2. filmi tüm görüntü şöleni, renkler ve kostümlerle tüm halindeydi. Her ne civarı senaryoyu garipsesem de sapkınlık derecesinde bulsam da beni kendisine çekmeyi başarıyor her seferinde. Devrim’in başlaması da bir son benim amaçlı. Ne vakit baş kaldıracaklar diye bekliyordum. Kitabını okumadan filmi seyretmek de kitaptaki derin anlatımı sinemada bulamayacağım korkusundandı, ki benim düşünceme göre kitaplar sanıyorum ki hepten muhteşemdir.
Her neyse filmin bitmesini istedim nedeni ise farklı strese soktu beni..Ve bu duyguyu yaşatıyorsa bir film o vakit şüphesiz iyidir benim amaçlı.
10/8

Açlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak (Altyazılı) İzleAçlık Oyunları 2: Ateşi Yakalamak (Altyazılı) Full izle

Leave a Reply

